Halálos baleset történ a szombati Forma-2-es futam elején

Halálos baleset történ a szombati Forma-2-es futam elején a belgiumi Spában, amikor az Eau Rouge-kanyarból kijövet, a szupergyors Radillon-kanyarban, a pálya egyik leggyorsabb pontján az egyik autó megcsúszott, majd többen összeütköztek.

A GP3-BAJNOK ANTHOINE HUBERT ÉLETÉT VESZTETTE A BUKÁSBAN

– közölte szombat este hét óra körül az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség). A tehetséges versenyző a pálya kórházában halt meg, fél hét után öt perccel.

Az eset másik fő részese, Juan-Manuel Correa állapota stabil, kórházban ápolják.

Marino Sato, akinek az autója szintén darabokra tört, jól van, visszasétált a boxba.


A bukás akkora volt, hogy a tévében meg sem ismételték, a versenyt a második körben félbeszakították, és nem is indították újra.

Hubert 22 éves volt, tavaly megnyerte a GP3-as bajnokságot, a Renault F1-istálló növendékeként indult a Forma-1 alatti első kategóriában.

Az F2 a Forma-1 egyik betétsorozataként van ott Spában, a nagydíjhétvége részeként rendezik meg. Ez a széria a második leggyorsabb az F1 után, itt versenyez a hétszeres F1-világbajnok fia, Mick Schumacher is. Az autók majdnem olyanok, mint a Forma-1-ben, ugyanazokból az anyagokból készülnek és ugyanolyan biztonságosra igyekeznek tervezni azokat, van például fejvédő glória is. Itt minden autó teljesen egyforma, a kasztni és a motor is egységes.

HUBERT BECSAPÓDÁSA OLYAN EREJŰ LEHETETT ÉS OLYAN SZÖGBEN, HOGY AZT NEM LEHETETT TÚLÉLNI.

Anthoine Hubert 2019. május 24-én. Fotó: NurPhoto / Getty Images Hungary

Spa-Francorchamp a világ egyik leggyorsabb és legveszélyesebb versenypályája, évtizedek óta rendeznek itt futamokat. Az Eau Rouge talán a leghíresebb kanyar világszerte, a Radillon annak a folytatása, egy emelkedős, beláthatatlan bal-jobb kanyar kivezetése. Padlógázon veszik a pilóták, az F1-ben 300 kilométer/óra fölött, de az F2-ben is hasonló tempó körül haladnak át rajta. A régmúltban több halálos baleset is történt ezen a szakaszon.

Anthoine Hubert 1996. szeptember 22-én született a franciaországi Lyonban, 10 évesen kezdett gokartozni. 2013-ban váltott autókra, a francia F4-ben, majd a Forma-Renault-sorozatban indult. A Forma-3-ban 2016-ban mutatkozott be, és már a második futamát megnyerte. 2017-ben jött a következő nagy lépés, a GP3, második évében, tavaly a széria bajnoka lett két futamgyőzelemmel.

Az idei F2-es bajnokságban két győzelemmel, 77 ponttal az összesítés 8. helyén állt.

2018-ban lett a Reanult Sport-akadémia tagja, idén teljes támogatást kapott a Forma-1-ben gyári csapatot indító vállalattól, az istálló egyik növendéke volt, az F1 felé tartott.

Close