A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Ön az „Elfogadom” gombra kattintással, beleegyezik az ilyen adatfájlok fogadásába és elfogadja az adat és süti-kezelésre vonatkozó irányelveket.

Elfogadom

Kritikán aluli utak hazánkban, de azért gondolkoznak a 30-as sebességkorlátozáson

Évek óta téma az Európai Unióban, hogy töredékére kell csökkenteni a közlekedési balesetben elhunytak számát. Ennek érdekében felmerült, hogy egyre több lakott övezetben csökkentsék 30 kilométer per órára a megengedett legnagyobb sebességet - írja a Napi.hu. Idén márciusban Máltán találkoztak az Európai Unió közlekedésért felelős miniszterei, hogy a közlekedésbiztonsági mutatók további javításáról egyeztessenek.

Ezzel összefüggésben adott interjút márciusban Violeta Bulc közlekedésért felelős biztos a Die Weltnek, amelyben többek között azt mondta, hogy az EU tagállamainak meg kell vizsgálniuk annak a lehetőségnek a bevezetését, hogy a városi területeken 30 kilométer per órában korlátozzák a sebességet.

A Valettai nyilatkozatban az aláírók egyebek mellett vállalták, hogy az érintett ágazati szereplőkkel közösen megvizsgálják a sebességkorlátozási övezetek kiterjesztésének lehetőségét is. Így a jelenleginél több magas kockázatú területen lehetne érvényben legfeljebb 30 kilométer per órás megengedett sebesség, különösen ott, ahol emberek dolgoznak, kerékpároznak, vagy ahol gyerekek játszanak - írta lapnak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).

Aktuális