Ilyen álszent sunyi hazuggá tette a Fidesz a néhai Magyar Televíziót

Mint azt portálunk korábban megírta: Vona Gábor, és az N1TV korábbi munkatársai beperelték a Ripost, az Origo, a TV2, a Lokál és a 888 kiadóját, valamint a közmédiát, amiért 2017 szeptemberében azt állították, hogy “rárontottak a Ripost szerkesztőségére a Jobbik emberei, Vona Gábor a testőrét küldte rájuk”. A Fővárosi Törvényszék ítélete szerint a fideszes orgánumoknak összesen 8.150.000 forintot kell fizetniük, ha az ítélet jogerőssé válik.

A Jobbik az esetről az alábbi sajtóközleményt adta ki:

Fővárosi Törvényszék: Nincs létjogosultsága a valótlan, kitalált tényeket állító/terjesztő/híresztelő újságírásnak

A Fővárosi Törvényszék kedden elsőfokon több, mint 8 millió forint sérelemdíj megfizetésére kötelezte a Ripostot, a Lokált, a TV2-t, az origót, és a közmédiát. A fideszes álhírgyárak még 2017 szeptemberében terjesztették azt a mesét, hogy Vona Gábor a “testőrét” küldte be a Ripost szerkesztőségébe, hogy ott “bűncselekményeket” kövessen el. A cikk megjelenése után az N1 televízió egy felvételt hozott nyilvánosságra, mely egyértelműen cáfolta a kitalált történetet, ennek ellenére a hazugságot a Fidesz széles körben terjesztette. A bizonyítékok ellenére a fideszes ügyvédek a tárgyaláson mindvégig tagadták, hogy az általuk képviselt hazugsággyárak jogsértést követtek volna el, holott ők is tisztában voltak a tényekkel. A Törvényszék megállapította, hogy a közmédiának kiemelt felelőssége van az ügyben, ugyanis a hiteles tájékoztatás követelményét megszegve közpénzből finanszírozott televízió útján terjesztette a valótlan tényállításokat.

A szintén közmédia égisze alá tartozó, a perben vesztes Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. által működtetett MTI azonban nem volt hajlandó lehozni a közleményt – értesült az Alfahír a Jobbik sajtóosztályától.

Az MTI arra hivatkozva tagadta meg a közlemény kiadását, hogy az sérti OS Szabályzatának ezen pontját:

“A közlemény nem sértheti a közmédia szervezeteinek jó hírét és üzleti érdekeit, nem irányulhat a közmédia bármely szervezete vagy annak munkavállalója ellen.”

Vagyis a közmédia jó hírnevét sértené a Fővárosi Törvényszék elmarasztaló ítélete, mely kimondja, hogy hazudnak, és nem látják el a törvényben meghatározott feladatukat.

Close